Toolkit 'Jouw huis van grote waarde'
Om het bewustzijn rondom hospitaverhuur te vergroten en potentiële hospita’s te inspireren en stimuleren is de communicatiecampagne ‘Jouw huis van grote waarde’ ontwikkeld met diverse middelen. Zo maken we samen van hospitaverhuur een waardevolle aanvulling op de woningmarkt in uw gemeente.
In deze toolkit vindt u communicatiemiddelen die u kunt inzetten om het verhuren van een kamer in eigen huis onder ieders aandacht te brengen. Er zijn middelen voor social media, online en drukwerk. Per type middel is een korte beschrijving inclusief voorbeeld toegevoegd hoe u het middel kunt inzetten. De middelen verwijzen naar de website hospitawijzer.nl. Deze website is in het beheer van de Rijksoverheid.
Naast de communicatiemiddelen bevat de toolkit ook twee handreikingen over de regelgeving rond hospitaverhuur voor gemeenten en woningcorporaties.
Doelgroep
De belangrijkste doelgroep voor de campagne zijn de potentiële verhuurders, de hospita’s. Dit zijn woningeigenaren of huurders. U kunt de campagnemiddelen inzetten om inwoners te informeren en te enthousiasmeren over de mogelijkheden van hospitaverhuur.
Afzender
De toolkit is ontwikkeld in opdracht van het ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening (VRO). Op de meeste middelen kunt u uw eigen contactinformatie plaatsen en een logo of beeldmerk toevoegen. Zo wordt u de afzender van het middel én weet de doelgroep dat ze bij u terecht kan voor een eventuele vraag of meer informatie.