Aanmelden ondersteuning flexwoningproject

Wanneer je als gemeente, woningcorporatie of andere partij flexibele huisvesting wil realiseren of een gebouw wil transformeren, kun je je aanmelden voor ondersteuning door het ministerie van BZK. 

Hoe kan ik een verzoek doen voor ondersteuning?

Je kunt jouw project voor ondersteuning aanmelden via het aanmeldformulier. Dit duurt ongeveer drie minuten. Zorg ervoor dat je de volgende informatie gereed hebt:

  1. Organisatiegegevens en gegevens contactpersoon

  2. Projectgegevens (zoals de naam van het project, de locatie en het beoogde aantal flexwoningen)  

  3. De beoogde planning van het project

Wat voor ondersteuning biedt BZK? 

Het ministerie van BZK faciliteert gemeenten, woningcorporaties en andere partijen binnen de volkshuisvesting bij financiële, juridische, technische en procesmatige stappen bij het realiseren van een flexwoningproject. Dit doet zij in samenwerking met het expertteam Woningbouw van de RVO.

Veel kennisproducten en middelen, die ondersteuning bieden bij het realiseren van jouw flexwoningproject, kun je al vinden op deze website:

Wat gebeurt er na mijn verzoek?

Nadat je het intakeformulier hebt ingevuld, ontvang je een ontvangstbevestiging per mail. Het ministerie van BZK beoordeelt de aanmelding en streeft ernaar om zo snel mogelijk contact met je op te nemen. Samen bespreken we hoe het ministerie van BZK en het expertteam woningbouw van de RVO jouw project kunnen faciliteren.